vrijdag 23 maart 2012

23maart Raeren

Vandaag trekken we terug ons landje in (ben daar nog nooit zo blij om geweest), we zitten nog wel in duitstalig gebied maar allez, ik ben tolerant :p
We komen terecht in Raeren, een stadje waar ik nog nooit van had gehoord, het is ook maar klein maar blijkbaar wel beroemd om zijn pottenbakkers en bijhorend museum, hier vind je info.

Op de parking van dat museum kan je met de camper goed staan en ook overnachten kan.
Het weer is zalig en gisteren hebben we al heel de tijd binnen in de auto gezeten dus nu willen we buiten zijn, het museum is dus voor een andere keer en gaan nog es een wandeling doen.

Eerst passeren we de buren van het museum:

Veel groen en vogeltjes:


Met deze klaar en duidelijke bordjes moet de wandeling toch lukken:

Zowat halverwege de wandeling, net voor we ondanks de bordjes voor de 2de, en nu definitieve, keer de weg kwijtgeraken, passeren we het station.
Dat staat al een tijdje te verkommeren blijkbaar maar treinen staan er nog wel een paar, er wordt wel hard gewerkt, het zoveelste fietspad op de plaats waar vroeger de sporen liepen, komt eraan, triestig vind ik dat ook al levert het mooie groen wandel- en fietspaden op.
Meer foto's en uitleg over het station en de geschiedenis ervan, vind je hier .
Ook hier wil ik nog es terug naartoe met een andere lens op mijn fotoapparaat want stellen weer niet veel voor de foto's:








Op dit punt gekomen, vinden we de weg niet meer, er liggen enkele telefoonpalen met bordjes omver dus dat helpt niet echt, we zien gelukkig in de verte Raeren liggen (lijkt er toch op in elk geval) en dus maak ik een nieuwe route aan, gewoon door het veld waar we voor staan, recht op het doel af, een beetje verder komen we dan terug aan een weggetje en warempel weer een bordje ook, alleen is het wel van een andere wandeling...



Geen opmerkingen:

Een reactie posten