maandag 19 maart 2012

Bergen/Mons 18/19maart

Van Le Grand Hornu gaan we naar den Elio, Bergen ligt er nl vlakbij.
Er is daar net buiten het centrum (tegen de ring aan, op 5min ben je in een winkelstraat) een camping waar je voor 12euro kan overnachten met de mob, nice!
We doen een avondwandeling door de stad, ik ben er al eens geweest een hele tijd geleden maar herken toch wel een en ander, een aangenaam stadje met enkele mooie gebouwen.
Na een goeie nachtrust trekken we nogmaals door de stad, tijd om foto's te nemen nu:


Gelukkig is de markt groot genoeg om een overzichtsfoto te maken, want mijn lens is niet echt geschikt om in de stad te fotograferen, ik heb dan ook veel detailfoto's gemaakt. Ga tegen de volgende vakantie toch eens moeten sparen en op ebay rondsnuffelen voor een nieuwe ouwe 18-200.




Het aapje staat tegen de poort aan van het stadhuis, het zit verstopt achter de fontein op de foto erboven.
Zijn hoofdje glimt, het is namelijk de bedoeling dat je met je linkerhand erover wrijft want dat zou geluk brengen. Ik wrijf nu al voor de 2de keer erover, ga toch maar es opnieuw met de lotto meespelen, denk ik ...

Dit tafereeltje is te zien als je de poort van het stadhuis doorwandelt.

 
  
Deze etalage hoort bij het uithangsbord "passé simple" uit de collage

2 keer het belfort

Tijd voor de volgende halte, We gaan overnachten in Redu.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten